Εσωτερικός κανονισμός του σχολείου

Διαβάστε τον Εσωτερικό κανονισμό του σχολείου.

4 ο ΓΕΛ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2018-19

Πλαίσιο Οργάνωσης Σχολικής Ζωής
(Εσωτερικός κανονισμός σχολείου)

Ο εσωτερικός κανονισμός του σχολείου είναι το σύνολο των κανόνων, γενικότερων οι οποίοι απορρέουν από την ελληνική εκπαιδευτική νομοθεσία και ισχύουν για όλα τα σχολεία της χώρας, και ειδικότερων, οι οποίοι ρυθμίζουν τη λειτουργία του σχολείου μας αποκλειστικά. Οι κανόνες περιγράφουν συμπεριφορές και σχέσεις ανάμεσα τους καθηγητές, τους μαθητές και τους γονείς, που απαρτίζουν τη σχολική κοινότητα, ώστε να διασφαλίζεται η ελευθερία του ατόμου.

 

Οι μαθητές έχουν δικαίωμα να :


1. παρακολουθούν το σχολείο και να προσλαμβάνουν ελεύθερη, δημόσια εκπαίδευση όπως προβλέπεται από το νόμο.
2. διαβιούν σε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον χωρίς διακρίσεις και φανατισμό.
3. απολαμβάνουν ευγένεια και σεβασμό από τους άλλους ανεξάρτητα από ηλικία, φυλή, γενιά, χρώμα, φύλο, θρησκεία, εθνικότητα, αναπηρία και πολιτικά πιστεύω.
4. είναι ενήμεροι για τους κανονισμούς λειτουργίας του σχολείου.
5. είναι ενήμεροι για τις απαιτήσεις του σχολείου, τις εξετάσεις και την αξιολόγηση τους.
6. είναι ενήμεροι για τα μαθήματα και τα προγράμματα που διδάσκονται στο σχολείο και την δυνατότητα να επιλέγουν κάποια από αυτά.
7. γνωρίζουν τα κριτήρια με τα οποία βαθμολογούνται σε κάθε μάθημα και να βαθμολογούνται, με συγκεκριμένα κριτήρια, για τις εργασίες που ολοκληρώνουν.
8. πληροφορούνται για την μαθησιακή τους πορεία και να λαμβάνουν περιοδικές αξιολογήσεις προφορικές ή γραπτές.
9. ενημερώνονται έγκαιρα για μειώσεις ή αποτυχίες στην επίδοσή τους.
10. βλέπουν τα διορθωμένα γραπτά τους.
11. είναι ενήμεροι για τα δεδομένα που διατηρεί το σχολείο για αυτούς.
12. λαμβάνουν οδηγίες, συμβουλές και παραινέσεις για την προσωπική, κοινωνική, εκπαιδευτική και επαγγελματική τους ανάπτυξη.
13. οργανώνουν και να συμμετέχουν στις αντιπροσωπευτικές διαδικασίες των μαθητών όπως προβλέπεται από το νόμο.
14. απολογούνται, όταν παραβαίνουν τον κανονισμό και τους επιβάλλονται ποινές.
15. δημοσιεύουν τις απόψεις τους στη σχολική εφημερίδα ή περιοδικό, ηλεκτρονικό ή έντυπο, σε συμφωνία με τους προκαθορισμένους  κανόνες.


Οι μαθητές :


1. προσέρχονται έγκαιρα στο σχολείο και από την είσοδο της αυλής στο χώρο της πρωινής συγκέντρωσης. Εκείνοι που καθυστερούν οφείλουν να περάσουν από το γραφείο της Διεύθυνσης, προκειμένου να πάρουν άδεια για να εισέλθουν στην τάξη τους. Αν δεν γίνουν δεκτοί στην τάξη παίρνουν απουσία.
2. δεν βγαίνουν από το προαύλιο του Σχολείου, χωρίς άδεια, πριν από τη λήξη των μαθημάτων.
3. παραμένουν στο σχολικό χώρο, στην αυλή, και όταν ακόμα υπάρχει κενή ώρα λόγω απουσίας καθηγητού, χωρίς φωνές και φασαρίες σεβόμενοι τα μαθήματα που γίνονται στις άλλες αίθουσες.
4. κατά την ώρα των διαλειμμάτων εξέρχονται από τις αίθουσες και μένουν όλοι στο προαύλιο.
5. χρησιμοποιούν τις τουαλέτες με πολιτισμένο τρόπο και τις αφήνουν καθαρές και έτοιμες για τον επόμενο.
6. στα διαλείμματα συμπεριφέρονται κόσμια. Δεν επιτρέπεται το κάπνισμα στους χώρους του σχολείου.
7. μετά το τέλος του διαλείμματος, πηγαίνουν χωρίς καθυστέρηση στις αίθουσες διδασκαλίας και περιμένουν τον καθηγητή τους. Εκείνοι που καθυστερούν αδικαιολόγητα δεν γίνονται δεκτοί και οφείλουν να παρουσιαστούν στο γραφείο της Διεύθυνσης.
8. δεν επιτρέπεται, με παραγγελία και παράδοση στο σχολείο, να καταναλώνουν προϊόντα εκτός αυτών που παρέχονται από το κυλικείο του σχολείου.
9. δεν φέρουν στο σχολικό χώρο αντικείμενα ή έντυπα άσχετα με τις ανάγκες του σχολείου.

10. δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου.
11. δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου.
12. διατηρούν καθαρές τις αίθουσες. Δεν επιτρέπεται να τρώνε μέσα στις αίθουσες. Ότι δεν έχει καταναλωθεί στη διάρκεια του διαλείμματος το αφήνουν στο ράφι της τάξης για το επόμενο διάλειμμα.
13. χειρίζονται τις πόρτες, τα καθίσματα και τα θρανία με προσοχή ώστε να αποφεύγονται οι ζημίες και οι μικροτραυματισμοί.
14. κινούνται μέσα στο σχολικό κτίριο χωρίς φωνές και θορύβους ιδίως όταν είναι ώρα μαθήματος. 
15. κινούνται με ιδιαίτερη προσοχή σε εργαστηριακούς ή άλλους ειδικούς χώρους (εργαστήριο τεχνολογίας, πληροφορικής, χημείο, αίθουσα μουσικής, γυμναστήριο), επειδή υπάρχει εξοπλισμός που εγκυμονεί κινδύνους τόσο για τη σωματική τους ακεραιότητα, όσο και για την πρόκληση ζημιών.
16. χρησιμοποιούν όργανα γυμναστικής και μπάλες μόνο κατά την ώρα της γυμναστικής με την επίβλεψη του καθηγητή Φυσικής Αγωγής, για την αποφυγή ατυχημάτων.
17. φροντίζουν ώστε το ντύσιμο τους να είναι απλό και να εναρμονίζεται με το ρόλο και τη λειτουργία του σχολείου.
18. παρακολουθούν τα μαθήματα με σεβασμό στον καθηγητή και στους συμμαθητές τους. Δεν παρεμποδίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στην τάξη με φωνές και φασαρία. Συμμορφώνονται άμεσα στις υποδείξεις του διδάσκοντα.
19. είναι υπεύθυνοι για την τήρηση του κανονισμού του σχολείου.


Διαγωγή


Η διαγωγή κάθε μαθητή χαρακτηρίζεται ως «εξαιρετική», «καλή» ή «μεμπτή» ως εξής:
α) «Εξαιρετική» χαρακτηρίζεται η διαγωγή του μαθητή, όταν τηρεί απολύτως τους κανόνες της σχολικής ζωής.
β) «Καλή» χαρακτηρίζεται η διαγωγή του μαθητή, όταν υπάρχουν παρεκκλίσεις από την τήρηση των κανόνων της σχολικής ζωής.
γ) «Μεμπτή» χαρακτηρίζεται η διαγωγή μαθητή όταν αυτός αποκλίνει από την προσήκουσα διαγωγή σε βαθμό ανεπίτρεπτο, αλλά κρίνεται ότι είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης αυτής εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος.
Ο ετήσιος χαρακτηρισμός της διαγωγής των μαθητών πραγματοποιείται με τη λήξη του διδακτικού έτους με ειδική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων, ο οποίος αποφαίνεται κατά πλειοψηφία συνεκτιμώντας την εν γένει συμπεριφορά τους στο σχολείο και εκτός αυτού καθώς και τα παιδαγωγικά μέτρα ή τις ηθικές αμοιβές που έχουν καταχωριστεί στα οικεία βιβλία. Κάθε χαρακτηρισμός διαγωγής ως «καλής» ή «μεμπτής» πρέπει να είναι αιτιολογημένος.


Παιδαγωγικά Μέτρα Υποστήριξης Εύρυθμη Λειτουργίας


Τα μέτρα (κυρώσεις) που επισύρουν οι παραβάσεις του κανονισμού είναι με αύξουσα αυστηρότητα
1. παρατήρηση,
2. επίπληξη,
3. απομάκρυνση από την αίθουσα διδασκαλίας (ωριαία αποβολή από το μάθημα)
4. αποβολή μέχρι 1 ημέρας,
5. αποβολή μέχρι 2 ημερών και
6. αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
οι οποίες όλες καταγράφονται στο βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας (Ποινολόγιο).

 

Καθήκοντα απουσιολόγων

1. Επιλέγονται δύο (2) απουσιολόγοι με απόφαση του συλλόγου των καθηγητών από τους καλύτερους στην επίδοση. Ο ένας από αυτούς είναι ο υπεύθυνος και ο άλλος βοηθός και αναπληρωματικός στην περίπτωση που απουσιάζει ο πρώτος. 

2. Οι απουσιολόγοι παραλαμβάνουν τα απουσιολόγια και τα βιβλία ύλης από το Γραφείο αμέσως μετά την προσευχή και είναι υπεύθυνοι για τη φύλαξη, την αναγραφή των απόντων και την παράδοσή τους στο Γραφείο αμέσως μετά το πέρας των μαθημάτων.


3. Αναγράφουν ευκρινώς και πλήρως τα διδασκόμενα μαθήματα καθώς και την τάξη, το τμήμα, την ημερομηνία, την ημέρα της εβδομάδος και τον αύξοντα αριθμό του φύλλου απουσιών.


4. Η αναγραφή των απόντων γίνεται με στυλό. Οι απουσιολόγοι σημειώνουν σταυρό στη στήλη του μαθήματος στο οποίο απουσιάζει ο μαθητής και επιμελούνται για την υπογραφή των ημερήσιων δελτίων από τους καθηγητές που δίδαξαν.


5. Οι απουσιολόγοι είναι υπεύθυνοι για κάθε διαγραφή στο απουσιολόγιο που δε συνοδεύεται από ενυπόγραφη παρατήρηση του διδάσκοντος καθηγητή ή του Διευθυντή.


6. Ειδοποιούν το Διευθυντή του σχολείου, εντός 5 λεπτών από το κουδούνι έναρξης της διδακτικής ώρας, σε περίπτωση απουσίας του καθηγητή.

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 16 Οκτώβριος 2018 14:05

3377